De International Association of Auto Theft Investigators (IAATI) organiseert van 1 tot 4 november een Europees seminar Kalkar, Duitsland.
IAATI is een wereldwijde associatie, opgericht in 1952, met als doel de communicatie en coördinatie tussen het netwerk van publiek en private professionele autodiefstalonderzoekers te verbeteren.
De naam IAATI geeft de indruk dat zij zich alleen bezighoudt met de bestrijding van autodiefstal, dat is zeker niet het geval.
In de loop der tijd is er een verschuiving ontstaan en spreken we nu over bestrijding van voertuigcriminaliteit en dit in de ruimste zin van het woord. Denk naast autodiefstal aan verduistering van voertuigen alsmede aan andere vormen van criminaliteit, zoals opzetaanrijdingen, in scène gezette aanrijdingen, autobranden, ramkraken en ga zo maar door. Er zijn maar weinig criminele activiteiten denkbaar waarbij een voertuig geen rol speelt.

IAATI is uitgegroeid tot meer dan 2.000 leden die 58 landen vertegenwoordigen en omvat vertegenwoordigers van wetshandhavingsinstanties en private personen die zich legitiem bezighouden met de bestrijding van voertuigcriminaliteit.
Georganiseerde voertuigcriminaliteit is een internationaal fenomeen. In de aanpak ervan is het belangrijk dat publieke en private partijen samenwerken, zowel nationaal als internationaal.

Interesse om IAATI-seminar bij te wonen?
Download dan hieronder het registratieformulier en het seminarprogramma.

Registratieformulier IAATI Seminar Kalkar

Programma IAATI Seminar Kalkar