Dinsdag 9 november hebben de gemeente, politie, Belastingdienst, Orionis Walcheren en het Landelijk Intelligence- en expertisecentrum Voertuigcriminaliteit wederom een gezamenlijke controle gehouden bij een aantal bedrijven en locaties op bedrijventerrein Arnestein in Middelburg. De controle was gericht op naleving van de geldende wet- en regelgeving en het aanpakken van ondermijnende criminaliteit.

“Met deze acties willen we bereiken dat Arnestein een gezond bedrijventerrein blijft, waar ondermijnende criminaliteit zo veel mogelijk is uitgesloten. Op Arnestein moet iedereen de geldende wet- en regelgeving naleven, net als alle andere Middelburgse ondernemers en inwoners. Door deze acties zorgen we ervoor dat eerlijke bedrijven alle ruimte krijgen om te ondernemen op een plek waar ze met trots klanten en gasten kunnen ontvangen”, aldus burgemeester Harald Bergmann.

Het was de tiende controle sinds de start van dergelijke controles in 2018. Veel bedrijven hadden het deze keer goed voor elkaar. In vergelijking met voorgaande controles zijn er daarom minder overtredingen en misstanden geconstateerd.

Resultaat controle
Tijdens de controle van gisteren zijn 10 locaties onderzocht. De resultaten waren als volgt:

• inbeslagname van een motorfiets met een vermoedelijk gestolen motorblok;
  • constatering dat een bedrijf wordt gebruikt als slaapplek/woning, terwijl dit niet is toegestaan;
  • diverse kleinere milieuovertredingen;
  • 1 bekeuring voor een voertuig dat zonder kentekenplaten op de openbare weg stond;
  • de Belastingdienst gaat nader onderzoek doen bij één bedrijf.

Naast bovenstaande zaken heeft de controle interessante informatie opgeleverd voor de diverse deelnemende partijen.

Lees hier het gehele artikel.

Bron:
Gemeente Middelburg