Onderzoek na aantreffen gestolen auto's

7 juli 2017
's-Hertogenbosch, Maren-Kessel - De politie is een onderzoek begonnen nadat donderdagavond 6 juli jl. in Maren-Kessel meerdere gestolen auto's werden gevonden in een loods.

Even daarvoor was informatie binnengekomen dat vanuit 's-Hertogenbosch een gestolen auto reed in de richting van Maren-Kessel. Bij een loods aan de Provincialeweg in die plaats was de auto vervolgens geparkeerd. Voor de politie reden om de loods binnen te vallen voor nader onderzoek. In nauwe samenwerking met het Landelijk Informatiecentrum Voertuigcriminaliteit en VbV zijn de voertuig (onderdelen) geïdentificeerd en in kaart gebracht.

Gestolen auto's
In het pand werden daarop zes andere gestolen auto's gevonden, net als een grote hoeveelheid auto-onderdelen. Een vrouw die op het adres aanwezig was werd niet aangehouden, maar wel door agenten ondervraagd.

Andere auto
Kort daarop kwam bij de politie nieuwe informatie binnen over een ander gestolen voertuig dat vanuit 's-Hertogenbosch onderweg was naar een toen nog onbekende plek.
Agenten kregen zicht op de auto en lieten de bestuurder stoppen op de Wildse Dijk in Maren-Kessel. Deze 25-jarige Rus uit Helmond werd vervolgens aangehouden en meegenomen naar het bureau. De politie onderzoekt of de zaken met elkaar in verband staan en sluit nieuwe aanhoudingen niet uit.

foto gestolen auto's 7juli