Tientallen overtredingen bij bedrijven Middelburg

In Middelburg zijn dinsdag bij enkele bedrijven allerlei overtredingen geconstateerd. Het ging om 22 verkeersovertredingen en vijf belastingzaken. Verder bleek dat één persoon nog DNA moest afstaan en een ander werkte zwart. De controles waren op bedrijventerrein Arnestein.

Bij de controle werden ook twee motorblokken in beslag genomen waarvan vermoed wordt dat die afkomstig zijn van diefstal. Eén stroomaansluiting moest nader onderzocht worden. Een aantal voertuigen die niet langs de openbare weg mochten staan, is verwijderd met een waarschuwing dat er een bekeuring volgt bij herhaling.

Het ging om een gezamenlijke controle van verschillende partijen: de gemeente Middelburg, de politie, de Belastingdienst, de Regionale Uitvoeringsdienst (RUD) Zeeland, de Walcherse gemeenschappelijke sociale dienst Orionis, het Landelijk Informatiecentrum Voertuigcriminaliteit en het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit waren aanwezig.

Last van

De controle was bedoeld om misstanden aan te pakken. Volgens burgemeester Harald Bergmann moet Arnestein een gezond bedrijventerrein blijven. Dat kan alleen als voorkomen wordt dat het gebied een slechte naam krijgt door activiteiten die het daglicht niet kunnen verdragen. "Daar heeft iedereen last van. ", aldus Bergmann.

Ook twee maanden geleden was er een gezamenlijke controle op bedrijventerrein Arnestein. Er werden toen bekeuringen uitgedeeld, een pand werd gesloten en er werd iemand aangehouden. Mogelijk komen er in de toekomst meer controles op Arnestein.