Nieuw keuringsvoorschrift beveiliging voertuigen

16 maart 2011

Nieuw keuringsvoorschrift voor alarmsystemen en startonderbrekers (AA04)

Het VbV presenteerde op 16 maart 2011, in samenwerking met SCM Certificatie BV, de leveranciers en importeurs uit de autobranche het nieuwe keuringsvoorschrift Beveiliging Personenvoertuigen (AA04). Het keuringsvoorschrift is volledig aangepast aan de laatste ontwikkelingen in de markt en techniek en treedt op 1 april 2011 in werking.

Want om diefstal van een auto te voorkomen is een goedgekeurd beveiligingssysteem nog altijd een prima middel.. Ook uit politieonderzoeken blijkt dat dieven goed beveiligde auto's laten staan. Met een goedgekeurd alarmsysteem wordt in ieder geval een alarm afgegeven. Tijdens de bijeenkomst belichtte Martin de Jong, Automotive expert van politie Rotterdam-Rijnmond, de huidige modus operandi op het gebied van voertuigcriminaliteit en benadrukt hoe belangrijk en effectief het is om preventieve maatregelen te nemen.

Wilt u meer weten over het nieuwe keuringsvoorschrift (AA04); neemt u dan contact op met het secretariaat 055 -5270504 of mail naar info@stichtingvbv.nl.