Flyeractie in verband met auto-inbraken

17 mei 2011

Flyeractie in verband met auto-inbraken

LEUSDEN - Op dinsdag 10 mei 2011 heeft de politie Eemland Zuid, in samenwerking met de gemeente Leusden, stichting VbV en het ROC ASA, een flyer actieFlyeractieVbVpolitie17mei2011 georganiseerd op de parkeerplaats van restaurant Bavoort,  gevestigd aan de Treekerweg en op de parkeerplaats van restaurant Oud Leusden, gevestigd aan de Vlooswijkseweg te Leusden.

De preventieactie werd ingezet naar aanleiding van een aantal auto-inbraken die in de maanden januari en februari van 2011 op deze parkeerplaatsen plaatsvonden. Uit ervaring is het de politie bekend dat  vooral druk bezocht parkeerplaatsen, in de nabijheid van restaurants, hotelaccommodaties of conferentiecentra, vaak worden bezocht door auto-inbrekers. Niet zelden laten bezoekers namelijk waardevolleFlyeractie2VbVpolitie17mei2011 goederen, als laptops/ mobiele telefoons en/of navigatieapparatuur, achter in de auto. Tijdens de actie werden de geparkeerde auto's ook actief gecontroleerd op eventuele waardevolle goederen en flyers achtergelaten. Met de actie werd beoogd om de bestuurders bewust te maken van het risico van achterlaten van waardevolle goederen in de auto.

Overigens kunnen alle inwoners van de gemeenten in de provincie Utrecht op de postcode van de straat nakijken of er in hun woonomgeving auto-inbrakenFlyeractie3VbVpolitie17mei2011 zijn gepleegd. Deze informatie is te vinden op de website www.stopdecriminaliteit.nl. Hier staat niet alleen vermeld hoeveel auto-(en woning) inbraken er hebben plaatsgevonden maar zijn ook nuttige tips en adviezen vermeld.