Brunssumer aangehouden voor ladingdiefstal

17 januari 2012

Een 38-jarige inwoner van Brunssum is thuis aangehouden op verdenking van heling en betrokkenheid bij ladingdiefstal. Zijn computer en telefoon zijn in beslag genomen. De aanhouding werd verricht door het snelle interventieteam van de bovenregionale recherche Zuid-Nederland.

BRUNSSUM
Van onze verslaggever

In de nacht van zaterdag 10 op zondag 11 december werd een vrachtwagencombinatie gestolen op een parkeerplaats in Nuth. De lading bestond uit ruim honderd vaatwassers, wasmachines en ander witgoed. De volgende morgen werd de combinatie leeg teruggevonden in het buitengebied van Echt.

Na onderzoek kwam de recherche op uit bij een bedrijventerrein in Brunssum, waar in een door de aangehouden man gehuurde loods een aantal machines werd teruggevonden.

In de loods trofffen de rechercheurs verder de laadbak van een bestelbus, rij- en kentekenbewijzen en een partij autobanden aan. In een zeecontainer op het terrein zijn tientallen motorblokken gevonden. Al deze goederen zijn zeer waarschijnlijk van diefstal afkomstig, meldt de bovenreginale recherche. Naar de herkomst wordt verder onderzoek gedaan. Bij de loods werden ook personenauto's aangetroffen die afkomstig bleken van diefstallen in Duitsland.

Bron: Limburgs Dagblad