Opkoper worden

Wilt u opkoper worden van handel- en/of demontagevoertuigen?

Om als handelaar totaal verlies voertuigen te mogen kopen van opdrachtgevers is een VbV-certificaat noodzakelijk.

Handelsproces tussen verzekeraar en opkoper

Het VbV heeft geen invloed op het handelsproces tussen de verzekeraar en de opkopers. Ieder Total-loss Bureau selecteert zelf het aantal opkopers dat mee mag bieden op het aangeboden voertuig. Wij adviseren u om voorafgaand aan uw aanvraag contact op te nemen met de Total-loss Bureaus van verzekeraars om te informeren of uw bedrijf in aanmerking komt om mee te mogen bieden op de door hen aangeboden schadevoertuigen.

Aanvraagprocedure

Om het VbV-certificaat te verkrijgen moeten bedrijven aan een aantal strikte eisen voldoen. Bij downloads vindt u alle informatie die u nodig heeft voor het aanvragen van een erkenning.

• Bent u lid van een brancheorganisatie? Dan dient u uw aanvraag in te dienen bij uw brancheorganisatie: Stiba,- VSV of OSVN.
  • Bent u geen lid van een brancheorganisatie? Vul het aanvraagformulier in en mail deze met de bijbehorende bijlagen voor uw gewenste categorie naar: helpdesk@stichtingvbv.nl

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

• Heeft u een eenmanszaak of V.O.F. dan kunt u een VOG aanvragen als Natuurlijk Persoon (NP)
  • Voor overige rechtsvormen kunt u een VOG aanvragen als Rechtspersoon (RP)

Om de echtheid van een VOG te kunnen controleren is het uitsluitend mogelijk om het originele document per post aan te leveren. U kunt er ook voor kiezen om alle documenten per post te sturen naar:

Stichting VbV
T.a.v.: de VbV-helpdesk
7300 AA Apeldoorn

Wat doet VbV met uw aanvraag?

Wij controleren of uw aanvraag en bijbehorende documenten voldoen aan de gestelde eisen, conform het deelnemersreglement. Voldoet uw bedrijf aan alle gestelde criteria dan ontvangt u hiervan een bevestigingsmail met het bijbehorende VbV-certificaat. De Total-loss Bureaus ontvangen een bevestiging voor welke categorie voertuig(en) de erkenning aan uw bedrijf is verstrekt.

Hoe lang is uw VbV-erkenning geldig?

• Na het verstrekken van de VbV-erkenning dient uw bedrijf iedere drie jaar, na datum afgifte, de gevraagde stukken opnieuw aan te leveren.
  • Bent u lid van een brancheorganisatie? Dan ontvangt u hierover een berichtgeving via uw brancheorganisatie: Stiba,- VSV of OSVN. Zij verzamelen van alle leden de gevraagde documenten en zorgen ervoor dat deze naar VbV gestuurd worden.
  • Bent u geen lid van een brancheorganisatie? Dan ontvangt u een berichtgeving via het VbV. Verzamel alle gevraagde documenten, scan deze in en mail deze naar: helpdesk@stichtingvbv.nl

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Om de echtheid van een VOG te kunnen controleren is het uitsluitend mogelijk om dit document per post aan te leveren. U kunt er ook voor kiezen om alle documenten per post te sturen naar:

Stichting VbV
T.a.v.: de VbV-helpdesk
7300 AA Apeldoorn

Overige vragen?

Neem dan contact op met de VbV-helpdesk telefoonnummer (055) 741 00 01.
Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur.