Algemeen

Een boot is een gemakkelijk en populair doelwit voor het dievengilde. Jaarlijks worden ruim twaalfhonderd boten en 2100 buitenboordmotoren gestolen. En dat worden er ieder jaar meer! Dit heeft voor de eigenaar vervelende gevolgen en is een enorme schadelast voor verzekeraars. Daarom is het belangrijk dat u alle specifieke gegevens van uw boot registreert. Mocht uw boot en/of buitenboordmotor onverhoopt worden gestolen dan heeft u alle informatie bij de hand en kunt u de diefstal melden. De politie kan zo sneller starten met de opsporing van uw gestolen object.

Melden diefstal

Is uw boot of buitenboordmotor in Nederland of daar buiten gestolen? Meld dit dan direct na ontdekking.
Klik hier of bel met de VbV-helpdesk:055-741 00 01. Wij zijn op werkdagen van 8:30-17:00 uur bereikbaar.

Meld ook als u niet tegen diefstal bent verzekerd! Wij registreren uw melding direct in het opsporingssysteem van de politie, zodat er gericht kan worden gezocht. Naast registratie, ondersteunt onze helpdesk ook bij het terugvinden van uw vaartuig, waar ook ter wereld.

Hoe meld ik mijn diefstal?

Diefstal in Nederland

• Zorg dat u uw registratiekaart bij de hand heeft.
  • Meld uw diefstal direct via deze link
  • Lukt dit niet, bel onze helpdesk 055-741 00 01
  • Doe aangifte bij de politie in uw woonplaats.
  • Stel de verzekeraar in kennis van de diefstal, ook als u niet tegen diefstal verzekerd bent.

Diefstal in het buitenland

• Zorg dat u uw registratiekaart bij de hand heeft.
  • Meld uw diefstal direct via deze link
  • Lukt dit niet, bel onze helpdesk 0031-55-741 00 01
  • Doe aangifte bij de politie in het land waar uw voertuig is gestolen.
  • Informeer de alarmcentrale van uw reisverzekeraar en/of uw autoverzekeraar over de diefstal, ook om eventueel vervangend vervoer te regelen.
  • Meld bij terugkomst in Nederland de diefstal bij de politie in uw woonplaats. Dit is van essentieel belang anders wordt u niet ontslagen van uw houderschapsverplichtingen (wegenbelasting, verzekeringsplicht etc).