Diefstal van en uit uw auto

Een auto is een gemakkelijk en populair doelwit voor het dievengilde. Elke dertig minuten slaat ergens in Nederland een autodief zijn slag. Op jaarbasis worden ruim tienduizend auto's gestolen. Dit heeft voor de eigenaar vervelende gevolgen en is een enorme schadelast voor verzekeraars. Daarom is het belangrijk dat u uw diefstal zo spoedig mogelijk meldt.

Is uw voertuig gestolen? Meld dit dan direct na ontdekking. Meld ook als u niet tegen diefstal bent verzekerd! Wij registreren uw melding direct in het opsporingssysteem van de politie, zodat er gericht kan worden gezocht. Naast registratie, ondersteunt onze helpdesk ook bij het terugvinden van uw voertuig, waar ook ter wereld.

Om uw voertuig bij ons als gestolen te kunnen melden, heeft u het kenteken en de meldcode nodig. De meldcode bestaat uit de laatste 4 cijfers van het chassisnummer. Deze staat vermeld als 'identificatienummer' op uw kentekenpapieren of kunt u opvragen bij uw verzekeraar. Zonder een juiste combinatie kenteken en meldcode nemen wij uw melding niet in behandeling.

Melden diefstal van bromfiets, snorfiets of scooter

Diefstal van uw bromfiets, snorfiets of scooter kunt u bij ons online melden. Klik op onderstaande link om de diefstal van uw bromfiets, snorfiets of scooter te melden. (Let op, deze link opent in een nieuw venster)

Diefstal bromfiets, snorfiets of scooter melden

Indien u uw bromfiets, snorfiets of scooter als vermist heeft gemeld staat uw voertuig onmiddelijk nationaal gesignaleerd. Na 2 weken vervalt dit signaal indien het niet is overschreven door het politie signaal.
Let op: U dient dus altijd nog aangifte bij de politie te doen zodat uw voertuig ook internationaal gesignaleerd staat en de tijdelijke signalering niet vervalt.

Melden diefstal van overig voertuig

Diefstal van uw auto, bedrijfsauto, motor, caravan, aanhanger, oplegger of een overig voertuig meldt u door te bellen met de VbV-Helpdesk: 055-741 00 01.
(Bij keuzemenu 2 wordt u automatisch doorverbonden met het Aangifteproces Gestolen Voertuigen - 7 dagen per week bereikbaar van 06.00 - 24.00 uur!)

Voor vragen over uw gestolen voertuig kiest u optie 3: hierna wordt wordt u doorverbonden met de VbV-Helpdesk - bereikbaar op werkdagen van 08.30 - 17.00 uur!)

Diefstal in Nederland

• Zorg dat u uw kentekenbewijs, uw meldcode (de laatste 4 cijfers van het chassisnummer) en groene kaart bij de hand heeft.
  • Bel onze helpdesk 055-741 00 01
  • Stel de verzekeraar in kennis van de diefstal, ook als u niet tegen diefstal verzekerd bent.

Diefstal in het buitenland

• Bel onze helpdesk 0031- 55-741 00 01
  • Doe aangifte bij de politie in het land waar uw voertuig is gestolen.
  • Informeer de alarmcentrale van uw reisverzekeraar en/of uw autoverzekeraar over de diefstal, ook om eventueel vervangend vervoer te regelen.
  • Meld bij terugkomst in Nederland de diefstal bij de politie. Dit doet u door met een kopie van het Proces-Verbaal naar de plaatselijke politie te gaan. Dit is van essentieel belang anders wordt u niet ontslagen van uw houderschapsverplichtingen (wegenbelasting, verzekeringsplicht etc).