Algemeen

m de schadelast te beperken, en daarmee premies betaalbaar te houden, geven verzekeraars prioriteit aan diefstalpreventie van uw werkmaterieel. Een College van Deskundigen, bestaande uit experts vanuit het verzekeringswezen, overheid en brancheorganisaties, ontwikkelde een Keurmerk Voertuigbeveiliging.

Overdracht Keurmerk Voertuigbeveiliging

Per 1 april 2019 heeft het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV) de eigendomsrechten van het VbV - SCM Keurmerk Voertuigbeveiliging overgedragen aan het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV). Kiwa-SCM blijft verantwoordelijk voor de uitvoering. Het keurmerk gaat verder onder de naam Keurmerk CCV Voertuigbeveiliging.

De overname van het keurmerk is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met een Commissie van Belanghebbenden. Hierin zijn onder andere afnemers, leveranciers, verzekeraars en de certificatie-instelling vertegenwoordigd.

Per 1 juli 2019 worden de eisen van het keurmerk aangescherpt om diefstal via 'slimme' autosleutels te voorkomen. Vanaf die datum wordt het keurmerk uitsluitend toegekend aan voertuigen met een beveiligingssysteem dat bestand is tegen relay attack. Uiterlijk 1 juni publiceert het CCV de nieuwe eisen op haar website. Op 1 januari 2020 volgt een volledige inhoudelijke herziening van het keurmerk.
Voor vragen over de overname van het keurmerk en goedgekeurde producten kan worden gemaild naar voertuigbeveiliging@hetccv.nl of kijk op www.hetccv.nl

CCV Keurmerk Voertuigbeveiliging

Tweewielers: Het ART keurmerk is het keurmerk van mechanische sloten voor Tweewielers. Zie: http://www.stichtingart.nl

Logo ART nieuw