Algemeen

Jaarlijks wordt in Nederland voor ruim 25 miljoen euro aan werkmaterieel gestolen. Een enorme schadelast voor bedrijven, gebruikers en verzekeraars want diefstal brengt de continuïteit van het werk in gevaar. Daarom is het belangrijk dat u zo spoedig uw diefstal meldt.

Melden diefstal

Is uw werkmaterieel in Nederland of daar buiten gestolen? Meld dit dan direct na ontdekking.
Klik hier of bel met de VbV-helpdesk: 055 - 741 00 01. Wij zijn op werkdagen van 8:30-17:00 uur bereikbaar.

Meld ook als u niet tegen diefstal bent verzekerd! Wij registreren uw melding direct in het opsporingssysteem van de politie, zodat er gericht kan worden gezocht. Naast registratie, ondersteunt onze helpdesk ook bij het terugvinden van uw voertuig, waar ook ter wereld.

Hoe meld ik mijn diefstal?

Diefstal in Nederland

• Zorg dat u de identificatiegegevens van het voertuig bij de hand heeft. Deze staan op de conformiteitsverklaring*
  • Meld uw diefstal direct via deze link
  • Lukt dit niet, bel onze helpdesk 055-741 00 01
  • Doe aangifte bij de politie in uw woonplaats.
  • Stel de verzekeraar in kennis van de diefstal, ook als u niet tegen diefstal verzekerd bent.

Diefstal in het buitenland

• Meld uw diefstal direct via deze link
  • Lukt dit niet, bel onze helpdesk 0031-55-741 00 01
  • Doe aangifte bij de politie in het land waar uw voertuig is gestolen.
  • Informeer de alarmcentrale van uw transportverzekeraar.
  • Meld bij terugkomst in Nederland de diefstal bij de politie in uw woonplaats.

*Conformiteitsverklaring
Machines die onder de EU machinerichtlijnen (1-1-1995) zijn geleverd, zijn altijd voorzien van een conformiteitsverklaring. Deze verklaring hoort aanwezig te zijn bij de administratie van de betreffende machine. Een machine die valt onder de EU machinerichtlijn kan alleen worden onderhouden, verkocht of verhuurd met de conformiteitsverklaring. Op de verklaring staan gegevens als productinformatie, ingeslagen fabrieksnummer, geharmoniseerde normen en technische specificaties.